Sunday, February 27, 2011

karma~episod "aku dah sapu tau"...

pengajaran buat dri sendiri..jgn ckp org,kan dh pdn muka...hahaha

di satu petang x lama dahulu...smpi jer umah setelah bkerja seharian,letak beg trus menuju ke dapur...sape??aku la...buka tdung saji,senduk nasi & lauk pauk,trus menuju ke ruang tamu semula mghadap tv cite "cinta dan anugerah" yg x sudah2 citenyer...belum pon masuk suapan pertama ke mulut,

cik sikin: weh,aku dh sapu tau..{beliau berpesan supaya tidak mengotorkan karpet...aritu turn beliau mengemas umah sbb cuti keje}

aku: baru mngemas cket,dh blagak ek...{tanpa niat menghina & sbgnya}


petang hari ini....hari cuti,hari mengemas rumah...dok sorang2,sikin keje,paah keluar bsiar2...jadinye aku pon masak,basuh baju,sidai baju,mop lantai,sapu sampah,buang sampah,bakar sampah...haha..ayat nk tunjuk rajin..

time sikin blik keje,dh ade teh tarik terhidang di ruang tamu...beliau buka kasut,buka stokin,letak beg & terus menghadap teh tarik..tatkala menuang air tsebut,tertumpah la sedikit di atas karpet yg telah disapu oleh sape?oleh aku....berlaku la ulang tayang...

aku: weh,aku dh sapu tau...dh mop jugak..{dgn niat mbalas dendam}

sikin: ye la...kain buruk mane??

aku:hahaha...{gelak jahat+seronok+puas hati}

malam ni,beberapa minit yg lalu....tgh syok2 layan fesbuk sorang2,tibe2 tertepis sesuatu & rase sejuk...wohoho..AIR TUMPAH di atas karpet yg disapu oleh sape?oleh aku...padan muka aku...seb bek sikin dh tdo...



Saturday, February 12, 2011

sy suke memalukan diri sendiri~~!!

semenjak dua menjak hidup bdikari (50% je kot) ni, rase byk benda yg berlaku..yg hepi,yg sedih,yg sayu pilu & mcm2 lg..yg paling "x leh pegi,der" adalah kejadian memalukan diri sendiri...

bgn2 tdo pg td,terus rase lapar...nk buat sarapan,ape benda pon xde...yg ade beras ngn udang basah..biskut2 sume dh x selera nk mkn kot...nk msk nasi,pg sgt lg kot...so pa'ah, housemate merangkap sepupu aku pon ajak g kedai kt blkg umah..nk buat sandwich la katenyer...dlm otak aku dh tbayang keseronokan perut aku menerima sandwich sbg habuan..hehe

so,kitorg pon siap2 ala kadar(cuci muka je pon)...actly,aku ni x gemor g kedai2 runcit ni,lg suke g beli barang kt tesco & yg sewaktu dgnnya...bkn  blagak or ape,mungkin x biasa & x reti nk beramah mesra dgn pemilik kedai..he3...tapi pg ni,aku pon pegi la jugak dgn pa'ah...

smpi je kedai,mata masing2 meliar cr roti Gardenia,tapi hampa..x de pon roti...jln dpn cket lg,aku nmpk ikan bilis....tringat nk buat ns goreng, nasi mlm td ade cket lg...
tag kt kedai tu x se'meriah' tag aku ni...hehe


nmpk je tag mcm kt atas tu,aku pon dgn konfidennyer bkata,"dik,bg ikan bilis ni setengah kilo"...si adik kedai tu pon tanpa byk btanya amek plastik...smentara tngu adik tu,aku pon meninjau la keadaan sekeliling kedai,tgk2 ape yg ptot dibeli bg mngabehkan duit...tibe2 mak si adik kedai td dtg...

mak si adik: dik,nk ikan bilis bape td?

aku: setengah kilo,500gram>>>>masih konfiden...

mak si adik: 500 gram 15 hengget yer...

aku(dlm hati): ape mahey(mahal) benor ikan bilisnyer...dh le ade duit syiling je dlm purse ni..aku tgk td singgit lebih je kot...

aku pon tgk la lg skali kt tag tu bile tsedar ade perselisihan faham di kala itu...
pastu...

aku:eh 50gram bkn 500 gram..kompius plak....hehehe>>>buat2 selamba sedangkan aku rase cam nk lari blik je time tu...


bongoknye la haii..dh lame tinggal alam ilimiah ni,jd cmtu la..conversion kilogram dgn gram pon "fail"...kan bagus kalo ckp 50gram je td..ngape tkeluar "setengah kilo"...
mmg padan la dgn muka aku....nmpk sgt x biasa g kedai or pasar,asek g soping jer...mintak2 la mak si adik tu hilang ingatan psl kejadian memalukan diri sdri aku tu...mcm mane mau kawen ni...adoyaiiii....

Tuesday, February 8, 2011

hipokrasi di opis!

Google Image
Me: Sis S,tengok *Cik T suka tiru Me...hari2 pakai tudung same kaler ngn Me..

*Cik T buat2 x dgr or mmg x dgr..

Sis S:Kan dia kata hg menantu dia..harusla sejiwa...tudung pon same kaler..
*Cik T:hg nk jd menantu aku,Me?

Me:TAKMAU!!

Sis S:eh Me,hg pggil *Cik T,makcik ek?mentang2 la kazen hg pggil dia makcik,hg pon pggil makcik gak ke?

Me (mulut):eh mana ade..Me panggil Cik la bkn makcik....
Me(hati):makcik la....x kan nk pggil kak jugak kot..sah2 mak ayah aku lg muda dr dia...hohoho 

Sis S:oo Cik ke,ingt makcik.....terus diam x de bahan nk kenakan Me lg...

*Cik T tersenyum...mungkin bangga atau hanya dia yg tau...hoho



sbnrnyer *Cik T=Makcik T....kohkohkoh