Wednesday, November 17, 2010

pantas sungguh masa berlalu....

pg td,mak aku call..sembang punya sembang,mak gtau yg makcik & sepupu kt pahang dh pregnant...kebetulan dorang ni umor sama...x dapat byg mase dorang lahir dulu..mak ngah & nenek aku dlm pantang serentak....sekarang ni,mak cik & sepupu lak pregnant serentak..nti anak dorang pon mst sebaya....kebetulan yg menakjubkan..bg aku laa...x tau sedara lain perasan ke x...

bila pkir blik,rase kejap je mase berlalu....semua sepupu dh besar2....dh ramai yg kawin..belah ayah aku dh ade y pregnant....belah mak plak,masih di mood honeymoon...rase sayu lak bile ingat blik zaman kcik2 dlu....ape pon x yah pkir..sume mak ayah sediakan...aku ingat lg,mase hari pertama aku nk g tadika...mak aku yg mandikan,pakaikan uniform kotak2 merah...pakaikan nametag....ikatkan rambut..mesti ade reben besar kt kepala time tu...pastu pakaikan beg skola..kasut mungkin aku pki sendiri..x ingat plak yg tu....hari tu jugak mak teman g skola..tbayang lg ramai mak2 duduk kt tepi tingkap tngu anak2...aritu mak bekalkan cucur udang...

cukupla mengenang kenangan....nk g  bersiram,pasni nk raya..slamat hari raya aidil adha..maaf zahir batin....

mode: sendu di pagi raya~~~~

hari ini hari raya??

di hari raya..terkenang daku kpd si dia..kg ku indah nun jauh di sana..ayah serta bondaku...huhuhuhu


wahaha..nyanyi lagu sendu plak di pg raya...wpon arini hari raya tp aku x rase bes pon..mungkin jugak sbb aku x dpt gaji lg...lg pon cuti pon sehari je..raya mende kalo sehari je...nk amek cuti pon x berbaloi2 coz famili aku nk blik pahang awl pg esok..bek aku g keje dr dok umah sorang2...

rasenye ni 1st time berhari raya tanpa famili...bangun pg2 kemas umah,dgr takbir pon rase biasa je...nk kate sdey pon x,hepi pon x...x de perasaan plak si mira ni ek...

dlm x de perasaan pon,aku dh siap gosok bju utk berhari raya japgi....tinggal nk bersiram & tunggu kedatangan mak aku utk berhari raya..hoyeh2...mungkinkah ade duit raya utk raya haji ni??

Monday, November 8, 2010

pengapit yg terkepit...tersepit....

td g lepak umah jiran sebelah..bkn sape2 pon jiran tu melainkan sepupu aku yg br kawen minggu lepas..kejap je rase dh seminggu...kbtulan ari dia kawen tu,akak sblh umah aku ni pindah kuar....ape lg..trus sepupu aku pindah masuk sehari lps kduri dia...

td sembang2 ngn sepupu aku,Mrs Munir, pasal kenduri belah pihak lelaki...skrg aku ngah kompius sama ada nk g konvo adik aku kt tganu or g kduri Mrs Munir tu...sembang punya sembang,skali Mrs Munir kate kt aku, "eh hg mmg la kne p kduri belah laki,kne jd pengapit aku lg.."...aduh..lg skali aku kne jd pengapit yg terkepit & tersepit...

mungkin bg org lain,sonok jd pengapit..leh tumpang glamor pengantin..tp tidak bg aku..saat menjadi pengapit adalah saat paling menyeksakan jiwa...kne kontrol2...urgh susah2..seksa giler kot...mmg terkepit & tersepit..hoho


byk benda buat aku rase terkepit & tersepit mase jd pengapit hari tu:
1)ade mak sedara belah pengantin pmpuan kate kt aku "hg dok sebelah pengantin,awat hg x segak serupa pengantin"..amboi makcik....sedap mulut ja mengata sy noo....huhuhu..mcm mane nk cntik,mlm b4 kduri kne tdo lmbt,pas blik keje trus g umah sepupu,pack2 buah tgn tuk tetamu,pas setel benda tu, org sume dh tdo,tp aku sbg pengapit yg tersepit & tkepit terpaksa bsengkang mata pakaikan inai kt pengantin...las2 ktorg tdo dgn inai2 yg kering di jari...x ke kuyu mata aku jd nyer pg esok tu...

2)hari kenduri,abg sepupu merangkap photographer tegur,"hg ke pengapit mira?awat baju pengantin kaler lain tp bju hg kaler pelangi?"...mcm mane nk same kalo pengantin suke suki tukar kaler baju las minit...sedara mara semua dh sedondon....salah siapa?bkn salah aku kalo gmbr pengantin dorang x cntik kan?kaler kontra giler..hohoho...bsyukur gak sbb photographer tu sepupu sdri..kalo x,malu kot..

3)mlm b4 kduri,pengantin dh warning,"esok hg jgn p jauh2 mira,dok dkt2 aku ja..."tp hari kduri tu,aku tngu peluang je nk cabut dr dok sblh pengantin..rimas kot..mkn pon ciput jer...rase mcm semua org dok tgk aku makan...paling x leh blah & sgt memalukan,konon2 nk sendukkan nasi tuk tetamu pihak lelaki..1st senduk ok,2nd senduk ok,3rd senduk nasi tu dh x de dlm senduk..tertumpah la plak..huhuhu..malu2...nasib hg la wahai Mrs Munir..sape soh ambik aku yg "clumsy" ni jd pengapit..tu yg terkepit tu...

pas je dgr Mrs Munir soh aku jd pengapit lg..perkara pertama terlintas kt otak,ape aku nk pki hari kenduri tu...baju byk kt umah..kt umah sewa ni ade bju keje je...bju2 lame...x kan x nk pegi plak kan....dh ritu aku jg pengapit bidan terjun,kne truskan la pekerjaan itu...kt kduri belah pengantin pompuan bleh la suke suki hentam bju kaler ape pon..ni nk bkunjung ke umah org,x kan nk belasah je...aku sgt x suke kalo aku g event yg ade tema tp aku x masuk tema...rase cm pelik jer..mcm x phm bahasa gitu...

aduiii...